DE2610525A1 - Dual accelerator pedal for car - with second pedal linked to first by floor pivoted crank - Google Patents

Dual accelerator pedal for car - with second pedal linked to first by floor pivoted crank

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DE2610525A1
DE2610525A1 DE19762610525 DE2610525A DE2610525A1 DE 2610525 A1 DE2610525 A1 DE 2610525A1 DE 19762610525 DE19762610525 DE 19762610525 DE 2610525 A DE2610525 A DE 2610525A DE 2610525 A1 DE2610525 A1 DE 2610525A1
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Erich Hoellfritsch
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HOELLFRITSCH ERICH DIPL VOLKSW
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HOELLFRITSCH ERICH DIPL VOLKSW
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    • GPHYSICS
    • G05CONTROLLING; REGULATING
    • G05GCONTROL DEVICES OR SYSTEMS INSOFAR AS CHARACTERISED BY MECHANICAL FEATURES ONLY
    • G05G1/00Controlling members, e.g. knobs or handles; Assemblies or arrangements thereof; Indicating position of controlling members
    • G05G1/30Controlling members actuated by foot
    • G05G1/36Mounting units comprising an assembly of two or more pedals, e.g. for facilitating mounting
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B60VEHICLES IN GENERAL
    • B60KARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OF TRANSMISSIONS IN VEHICLES; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS IN VEHICLES; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GAS EXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS IN VEHICLES
    • B60K26/00Arrangements or mounting of propulsion unit control devices in vehicles
    • B60K26/02Arrangements or mounting of propulsion unit control devices in vehicles of initiating means or elements
    • GPHYSICS
    • G05CONTROLLING; REGULATING
    • G05GCONTROL DEVICES OR SYSTEMS INSOFAR AS CHARACTERISED BY MECHANICAL FEATURES ONLY
    • G05G1/00Controlling members, e.g. knobs or handles; Assemblies or arrangements thereof; Indicating position of controlling members
    • G05G1/01Arrangements of two or more controlling members with respect to one another

Abstract

The accelerator pedal (1) of the car controls is linked to a dual control pedal (3) on the left side of the brake pedal (3) on the left side of the brake pedal (2) by a simple linkage (4) so that the driver can drive on long journeys with either foot controlling the throttle. The second pedal is clamped to a bar (4) which is secured on the floor of the car by tags (9) and with its other end attached to the accelerator pedal. the conversion is simple to fit and can be applied to any type of automatic drive. It can also be fitted to manual control cars, with the link shaft extending past the brake and clutch pedals.

Description

Gaspedalanordnung in Kraftfahrzeug Accelerator pedal assembly in a motor vehicle

Bie vorliegende Erftnd:ngbetrifft ein Kraftfahrzeug, insbesonder eine Gaspedalanordnung in einem Kraftfahrzeug.The present invention relates to a motor vehicle, especially one Accelerator pedal assembly in a motor vehicle.

Die Anordnllng von Kupplungs-, Brems- und Gaspedal in Kraftfahrzeugen ist @ei allen Fahrzeugtypen insofern identisch, als das Kupplungspedal dem linken 4'uss des Fahrers, Bremspedal und Gaspedal hingegen dem rechten Fuss des Fahrers zugeordnet sinci und folglich das Kupplungspedal links vom Bremspedal und dieses wiederum links vom Gaspedal -gesehen in Fahrtrichtung- angeordnet ist. Nun bringen es die modernen Schnellstrassen und Autobahnen mit sich, dass sehr lange Strecken, insbesondere bei wenig Verkehr, ohne Schalten gefahren werden können. Erfahrungsgemäss führt das bei längeren Fahrten zu einer an sich iiberraschenden, jedoch deutlich feststellbaren Ermüdung des rechten Beines und Fusses, welche das Gespedal betätigen. Besonders ausgeprägt ist das bei solchen Kraftfahrzeugen, die ein automatisches Schaltgetriebe haben. Denn dort fällt jegliche Betätigung durch den linken Fuss weg. Schwierigkeiten bei der Betätigung des Gaspedals ergeben sich auch nach Verletzungen des rechten Beines oder Fusses insbesondere nach Sportunfällen. Hier kommt bei den herkömmlichen Pedalanordnungen eine Betätigung des Gaspedals und des Bremspedals allein durch das linke Bein nicht in Frage, weil das eine verkehrsgefährdende Veränderung der Sitzposition gegenüber dem Lenkrad voraussetzen wiirde.The arrangement of clutch, brake and accelerator pedals in motor vehicles @ei is identical to all vehicle types insofar as the clutch pedal is the left one 4'uss of the driver, brake pedal and accelerator pedal, however, the right foot of the driver assigned sinci and consequently the clutch pedal to the left of the brake pedal and this is in turn arranged to the left of the accelerator pedal - viewed in the direction of travel. Now bring it modern expressways and motorways mean that very long stretches can be driven without changing gears, especially when there is little traffic. According to experience on longer journeys this leads to an intrinsically surprising, but clear one Noticeable fatigue of the right leg and foot, which press the pedal. This is particularly pronounced in those motor vehicles that have an automatic Have manual transmission. Because there any activity falls through the left foot path. Difficulties in operating the accelerator pedal also arise after injuries of the right leg or foot, especially after sports accidents. Here comes the conventional pedal arrangements an actuation of the accelerator pedal and the brake pedal The left leg alone is out of the question, because that is a traffic-endangering change would require the seating position opposite the steering wheel.

Die Erfindung hat sich daher zum Ziel gesetzt, hier Abhilfe zu schaffen und eine Gaspedalanordnung in Kraftfahrzeugen vorzuschlagen, die eine Abwechstung und damit eine Erholung des bei langen @ahrten überlasteten rechten Fusses und Beines gestattet. Bei der Lösung dieser Aufgabe geht die Neuerung von Kraftfahrzeugen, insbesondere von Kraftfahrzeugen mit einem automatischen Schaltgetriebe aus, die ein Bremspedal und ein in Fahrtrichtung rechts naben dem Bremspedal angeordnetes Gaspedal aufweigen, welches mit einem zum Vergaser bzw. einer Einspritzpumpe des Motors führenden Betätigungsmechsnismus verbunden ist. Die neuerungsgemässe Lösung besteht dabei darin, dass in Fahrtrichtung links vom Bremspedal ein weiteres Gaspedal angeordnet ist, das mit dem Betätigungsmechanismus verbunden ist.The invention has therefore set itself the goal of providing a remedy here and to propose an accelerator pedal arrangement in motor vehicles that has an alternation and thus a recovery of the overloaded right foot and leg during long journeys allowed. In solving this problem, the innovation of motor vehicles, in particular from motor vehicles with an automatic gearbox that a brake pedal and a hub on the right in the direction of travel the brake pedal Aufweigen accelerator pedal, which is connected to a carburetor or an injection pump of the Motor leading actuation mechanism is connected. The solution according to the innovation is that there is another accelerator pedal to the left of the brake pedal in the direction of travel is arranged, which is connected to the operating mechanism.

Durch diesen Vorschlag ist es möglich, die Geschwindigkeit des Kraftfahrzeuges mit dern rechten oder mit dem linken Fuss durch Betätigen des entsprechenden Gaspedals zu steuern. Wenn daher, z.B. bei langen Nachtfahrten das üblicherweise zur Betätigung des Gaspedals verwendete rechte Bein ermödet ist, kann auf das linke Gaspedal umgestellt werden. Der neuerungsgemässe Vorschlag ergibt somit eine Erhöhung des Fahroriforts, die sich insbesondere an Kraftfahrzeugen mit automatischen Schaltgetrieben vorteilhaft auswirkt und ermöglicht in den genannten Verletzungsfällen noch das Fahren.With this proposal it is possible to increase the speed of the motor vehicle with your right or left foot by pressing the corresponding accelerator pedal to control. If, therefore, this is usually used for actuation, e.g. during long night drives the right leg used on the accelerator pedal can be switched to the left accelerator pedal will. The proposal according to the amendment thus results in an increase in the Fahrorifort, which is particularly advantageous on motor vehicles with automatic gearboxes affects and enables driving in the aforementioned cases of injury.

Verständlicherweise gibt es eine Vielzahl technischer Lösungen, das linke Gaspedal mittelbar oder unmittelbar auf den Betätigungsmechanismus fir den Vergaser bzw. die Einspritzpunpe des Motors wirken zu lassen. Dieser Betätigungsmechanismus kaml entweder ein Gestänge oder ein Bowdenzug oder eine Kombination dieser beiden sein. In einer einfachen Ausführungsform der Neuerung ist vortresehen, das das weitere Gaspedal iiber ein Gestänge nit dem ersten @aspedal gekoppelt ist. In dieser Form lässt sich die Neuerung ohne grosse Schwierigkeiten oder Umbauten an bereits bestehenden Kraftfahrzeugen verwirklichen. Koppelungen dieser Art, jedoch nicht im neuerungsgemässen Sinne, sind beispielsweise von der 7weifach-l'edalanordnung in Fahrschul-Fahrzeugen bekannt.Understandably, there are a variety of technical solutions that left accelerator pedal directly or indirectly on the actuation mechanism for the fir Let the carburetor or the engine's injection pump work. This operating mechanism kaml either a linkage or a Bowden cable or a combination of these two be. In a simple embodiment of the innovation, what is more important The accelerator pedal is coupled to the first accelerator pedal via a linkage. In this form the innovation can be carried out without great difficulties or modifications to existing ones Realize motor vehicles. Couplings of this type, but not in accordance with the innovation Senses are, for example, from the double l'edal arrangement in driving school vehicles known.

ine weitere Ausführungsmöglichkeit ist diejenige, als Gestänge, welches die beiden Gaspedale miteinander verbindet, eine Schwenkachse vorzusehen, die am Fahrzeugboden drehbar gelagert ist und zugleich die Schwenkachse der Gaspedale darstellt. Schliesslich ist es aber auch möglich, das weitere Gaspedal unmittelbar mit dem Betitigungamechanismus zu verbinden oder sogar einen weiteren Betätigungsmechanismus hierfür vorzusehen.Another possible design is that, as a linkage, which connects the two accelerator pedals, a pivot axis to provide which is rotatably mounted on the vehicle floor and at the same time the pivot axis of the accelerator pedals represents. Finally, however, it is also possible to press the further accelerator pedal directly to be connected to the actuation mechanism or even another actuation mechanism to be provided for this.

in Ausfühzlngsbeispiel der Neuerung ist rein schematisch in der beiliegenden Zeichnung dargestellt. Die Zeichnung zeigt lediglich den Ausschnitt am Fahrzeugboden, der die Fedalanordnung enthält.In the exemplary embodiment of the innovation is purely schematic in the enclosed Drawing shown. The drawing only shows the section on the vehicle floor, which contains the Fedal assembly.

Es handelt sich dabei um ein Kraftfahrzeug mit einem automatischen i,chaltgetriebe, so dass folglich neben einem ersten Gaspedal 1 ein Bremspedal 2 vorgesehen ist, jedoch ein Kupplungspedal fehlt.It is a motor vehicle with an automatic i, manual transmission, so that consequently, in addition to a first accelerator pedal 1, a brake pedal 2 is provided, but a clutch pedal is missing.

n Fahrtrichtung links vom Bremspedal 2 ist neuerungsgemäss ein weiteres Gaspedal 3 angeordnet, das über eine drehbar gelagerte Schwenkachse 4 mit dem ersten Gaspedal 1 fest verbunden ist. Das erste Gaspedal 1 steht in üblicher Weise mit einem durch den Fahrzeugboden 5 hindurchgeführten Gestänge 6 in Verbindung, das den Betätigungsmechanismus für den Vergaser bzw. die Einspritzpumpe des nicht dargestellten Motors des Kraftfahrzeugs darstellt. Das Gestänge 6 ist in bekannter Weise mit einer Tiille 7 im Fahrzeugboden abgedichtet. Ausserdem sind beide Gaspedale 1 und 3 mit je einer haarnadelförmigen Rückstellfeder 8 ausgestattet. In the direction of travel to the left of brake pedal 2, according to the innovation, another is another Accelerator pedal 3 arranged, which via a rotatably mounted pivot axis 4 with the first Accelerator pedal 1 is firmly connected. The first accelerator pedal 1 is in the usual way a linkage 6 passed through the vehicle floor 5, which the actuation mechanism for the carburetor or the injection pump of the not shown Represents engine of the motor vehicle. The linkage 6 is in a known manner with a Tiille 7 sealed in the vehicle floor. In addition, both accelerator pedals 1 and 3 are with each equipped with a hairpin-shaped return spring 8.

Die Schwenkachse 4 ist mittels Schellen 9 am Fahrzeugboden 5 drehbar gelagert, mit den beiden Gaspedalen 1, 3 jedoch fest verbunden.The pivot axis 4 can be rotated by means of clamps 9 on the vehicle floor 5 stored, but firmly connected to the two accelerator pedals 1, 3.

Auf diese Weise bewegt sich bei der Betätigung des ersten Gaspedals 1 jeweils auch das weitere Gaspedal 3 mit; dies gilt auch wmgekehrt.In this way, when the first accelerator pedal is depressed, it moves 1 also the further accelerator pedal 3 with; this also applies the other way round.

Claims (4)

A n s p r ü c h e 1. Kraftfahrzeug, insbesondere Kraftfahrzeug mit einem automatischen Schaltgetriebe, mit einem Bremspedal und einem in Fahrtrichtun rechts neben dem Bremspedal angeordneten Gaspedal, welches mii: einem zum Vergaser bzw. einer Einspritzpumpe des rotors führenden Betätigungsmechanismus verbunden ist, d a d u r c h g e k e n n z e i c hnet, dass in Fahrtrichtung links vom Bremspedal (2) ein weiteres Gespedal (3) angeordnet ist, das mit dem Betätigungsmechanismus (6) verbunden ist. A n s p r ü c h e 1. Motor vehicle, in particular motor vehicle with an automatic gearbox, with one brake pedal and one in the direction of travel right next to the brake pedal arranged gas pedal, which mii: one to the carburetor or an injection pump of the rotor leading actuating mechanism is, it is not indicated that in the direction of travel to the left of the brake pedal (2) a further accelerator pedal (3) is arranged, which is connected to the actuation mechanism (6) is connected. 2. Kraftfahrzeug nach Anspruch 1, dadurch gekennzeichnet, dass das weitere Gaspedal (3) iiber ein Gestänge (4) mit dem ersten Gaspedal 1) gekoppelt ist.2. Motor vehicle according to claim 1, characterized in that the further accelerator pedal (3) coupled to the first accelerator pedal 1) via a linkage (4) is. 3. Kraftfahrzeug nach Anspruch 2, dadurch gekennzeicnnet, dass das Gestänge eine die beiden Gaspedale (1, 2) verbindende Schwenkachse (4) ist, die am Fahrzeugboden (5) drehbar gelagert ist.3. Motor vehicle according to claim 2, characterized gekennzeicnnet that the Linkage is a pivot axis (4) connecting the two accelerator pedals (1, 2), which is rotatably mounted on the vehicle floor (5). 4. Kraftfahrzeug nach Anspruch 1, dadurch gekennzeichnet:, dass das weitere Gaspedal (3) uninittelbar mit dem Betatigungsmechanismus verbunden ist.4. Motor vehicle according to claim 1, characterized in: that the another accelerator pedal (3) is directly connected to the actuation mechanism.
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Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4587865A (en) * 1980-12-08 1986-05-13 Ralph Winner Gas feed safety device for amputees
CN103158547B (en) * 2013-03-07 2015-08-05 北京汽车股份有限公司 A kind of device and vehicle switching the operation of automatic catch automobile pedal left foot

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